Strona główna

The Best Quality

0

Dodaj elementy do zamówienia

Dodaj
logo EU logo EU
+48 89 646 13 23

Dlaczego moja nadbudowa przecieka?

12/10/2018

3 min

Szymon Ponichtera

Dlaczego moja nadbudowa przecieka?

Facebook
Twitter
Linkedin

Rzadko, ale jednak pojawiają się pytania o szczelność akcesoriów instalowanych na skrzynię ładunkową pickupa, dlatego postaramy się zgłębić i chociaż częściowo odpowiedzieć na stawiane w temacie pytanie.

Dlaczego moja nadbudowa przecieka?

Większość, jak nie wszyscy, producenci akcesoriów typu wysoki hardtop, płaskie pokrywy czy rolety informuje o tym, że ich produkty są wodoodporne, nie wodoszczelne. Jest to spowodowane tym, iż tego typu akcesoria montowane są w sposób nieinwazyjny, dlatego też nie można zapewnić 100% odporności na przedostawanie się do wnętrza zabudowy niewielkich ilości kurzu lub wody w miejscu łączenia zabudowy ze skrzynią ładunkową.

 

Poprzez nieinwazyjny sposób montażu karoseria auta nie jest narażona na powstawanie korozji, sposób ten jest zgodny z zaleceniami producentów aut i nie powoduje utraty gwarancji na karoserię. Podczas użytkowania zabudowa narażona jest na stałą wibrację oraz niewielkie ruchy skrzyni ładunkowej, co w sporadycznych przypadkach, głównie podczas dużych opadów, mycia strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem, jazdy z dużą prędkością w trakcie opadów, może powodować wnikanie niewielkich ilości wody do wnętrza zabudowy. Dzięki dodatkowym uszczelkom między zabudową  a burtami przestrzeni ładunkowej przecieki wody na łączeniu tych dwóch elementów są zjawiskiem niezwykle rzadkim, oczywiście zakładając poprawny montaż akcesoriów.

 

W przypadku, gdy woda widoczna jest na podłodze przestrzeni ładunkowej może to świadczyć o dostawaniu się wody poprzez niezaślepione otwory technologiczne pojazdu lub szczeliny po bokach oraz w dolnej części klapy tylnej pickupa. Szczelność klapa tylnej pojazdu pickup to słaby punkt  wszystkich producentów samochodów tego segmentu. Należy jednak pamiętać skąd wywodzi się pickup i jaki przyświecał mu pierwotny cele. Niektórzy producenci jak Mercedes czy Volkswagen oferują oryginalne uszczelki montowane do klapy pickupa, które dodatkowo ją doszczelniają.

 

Do hardtopów marki Road Ranger (modele RH04 oraz RH05) dodawane są tzw. protektory, tj. termoformowane elementy z ABS’u montowane do karoserii pojazdu za pomocą nitów w okolicy lamp tylnych pojazdu. Na protektory nabijana jest uszczelka klapy tylnej hardtopa kończąca się na wysokości podłogi skrzyni ładunkowej. Uszczelka odprowadza wodę, aby w okolicy dolnej szczeliny klapy tylnej pojazdu mogła swobodnie wydostać się na zewnątrz.

Podsumowując temat dostawania się wody do wnętrza zabudowy samochodów pickup, należy powtórzyć, że przy poprawnie zamontowanych akcesoriach oraz uszczelnieniu otworów technologicznych i szczelin klapy tylnej pojazdu, zjawisko to jest bardzo rzadkie, ale nie jest niemożliwe.