Strona główna

The Best Quality

0

Dodaj elementy do zamówienia

Dodaj
logo EU logo EU
+48 89 646 13 23

Płaska czy wysoka zabudowa. Co lepsze?

23/01/2019

3 min

Szymon Ponichtera

Płaska czy wysoka zabudowa. Co lepsze?

Facebook
Twitter
Linkedin

Jeśli ktokolwiek myśli, że udzielimy jednoznacznej odpowiedzi, to będzie bardzo rozczarowany. Jeżeli jesteśmy świadomi zalet i wad zarówno płaskich, jak i wysokich zabudów, wybór ten będzie prosty. Śpieszymy z pomocą.

Płaska czy wysoka zabudowa. Co lepsze?

O tym, że  pickup bez zabudowy, czy innych akcesoriów jest autem, którego użytkowość nie będzie w 100% wykorzystana pisaliśmy szerzej w tym wpisie. Wracając do wyboru płaskiej i wysokiej zabudowy należy być świadomym, że wszystko zależy od dwóch aspektów, które dodatkowo można rozwinąć o dostępną na rynku gamę zabudów:

Dla jednych najważniejszy będzie wygląd pojazdu z zabudową, dla innych praktyczne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.  

Aspekt wizualny.

Albo komuś podoba się wyższa zabudowa, która niejako pojazd typu pickup zmienia w auto o wyglądzie  zbliżonym do SUV’a, albo wybiera on płaską zabudowę, ponieważ kupując pickupa użytkownik chce zachować prawdziwy jego charakter. Co oferuje rynek? Mamy płaskie pokrywy wykonane z tworzyw sztucznych, najczęściej z termoformowanego ABS’u lub laminatu poliestrowo-szklanego, lakierowane w kolor. Oprócz tworzywa, płaskie pokrywy (zwane też klapami) wykonywane są z aluminium, zazwyczaj w naturalnym kolorze lub polakierowanym na czarno. Pokrywy są zamykane na klucz, otwierają się poprzez podniesienie tylnej części do ok. 45 stopni. Są również pokrywy, które podnoszą się w całości (przód oraz tył).

Inne akcesoria, które utrzymują pickupa w jego pierwotnym wyglądzie to rolety. Wykonane są zazwyczaj z paneli aluminiowych, które w przypadku rolet marki Roll n Lock dystrybuowanych przez Road Ranger, pokryte są czarnym winylem, który z jednej strony poprawia wygląd zamkniętej rolety, z drugiej strony zabezpiecza, aby na panelach lub między panelami rolety nie pozostawał brud, który mógłby dostawać się do kasety rolety i powodować ewentualne zacinanie się mechanizmu w przyszłości.

Ważna różnica między sztywną płaską pokrywą, a roletą: jeżeli chcemy przewieźć ładunek wyższy niż ściany przestrzeni ładunkowej, możemy zwinąć roletę i to zrobić. Inaczej wygląda to przy sztywnych pokrywach – ich położenie po otwarciu nie daje takiej możliwości, jednak coraz więcej producentów stosuje rozwiązania, które umożliwia demontaż pokrywy w ok. 2 min pozostawiając cały stelaż mocujący na pojeździe. Minusem jest to, że po przewiezieniu wyższego ładunku należy wrócić w miejsce pozostawienia zdemontowanej pokrywy i zamontować ją ponownie.

Oprócz sztywnych pokryw czy rolet niektórzy wykorzystują sprzedawane na wymiar miękkie pokrycia, ale nad tym nie będę się rozpisywał.

 

Aspekt praktycznego wykorzystania.

Może się okazać, że niska zabudowa zadowoli użytkownika pickupa zarówno pod względem wyglądu pojazdu, jak również będzie wystarczająca na jego potrzeby przewożenia ładunków. W przypadku wykorzystywania auta do działalności gospodarczej, lub też prywatnie, np. do przewożenia całej rodziny z "ekwipunkiem", ewentualnie psa, czyli podczas np. wyjazdu rodzinnego – przestrzeń ładunkowa przy zamontowaniu płaskiej zabudowy może okazać się niewystarczająca. Wtedy najrozsądniejszym będzie wybrać wysoką zabudowę typu hardtop, które dostępne są w wielu wersjach. Wersje musimy dopasować do swoich oczekiwań. Szerzej na ten temat pisaliśmy w tym wpisie. Oczywiście sama zabudowa to nie wszystko, dlatego warto zapoznać się z innymi akcesoriami, które posłużą nam do organizacji przestrzeni ładunkowej oraz zabezpieczenia przewożonych tam ładunków.

Dokładnie tak, jak zostało opisane na początku tekstu, nie udzielimy konkretnej odpowiedzi, co będzie lepszym rozwiązaniem: wysoka czy niska zabudowa, jednak mamy nadzieję, że nasz teks pomoże w podjęciu właściwej decyzji.