Strona główna

The Best Quality

0

Dodaj elementy do zamówienia

Dodaj
logo EU logo EU
+48 89 646 13 23

Wymiana uszczelki pod zabudową Road Ranger

13/02/2019

2 min

Szymon Ponichtera

Wymiana uszczelki pod zabudową Road Ranger

Facebook
Twitter
Linkedin

Dziś rozpoczynamy nową kategorię blogowych wpisów, na której będziemy opisywać proste czynności związane z wymianą elementów zabudów marki Road Ranger. W większości będą to krótkie opisy oraz link przekierowujący do naszego kanału YouTube, gdzie znajdziecie film prezentujący demontaż i ponowny montaż części.

Wymiana uszczelki pod zabudową Road Ranger

Wracając do tematu wymiany uszczelki pod zabudową...

 

Uszczelka, zwana mikrogumą, jest pianką polietylenową z klejem po jednej stronie. Mikrogumę przykleja się do kątowników zabudowy (dolnej części), na której osadzona jest zabudowa. W efekcie powstaje doszczelnienie styku zabudowy ze ścianami przestrzeni ładunkowej pickupa oraz dodatkowe zabezpieczenie powierzchni lakierniczej (lakier wcześniej zabezpieczany jest folią transparentną). Nowa zabudowa Road Ranger wyposażona jest w przyklejoną uszczelkę, wiec nie trzeba doklejać jej we własnym zakresie. Po pierwszym montażu i zaciśnięciu klamer, zabudowa osiądzie na mikrogumie, która się dopasuje i doszczelni miejsce styku.

 

Trwałość mikrogumy zależy od warunków w jakich użytkuje się pojazd, jednak można przyjąć, że wynosi ok 5 lat. Po tym okresie należy skontrolować uszczelkę i - w razie potrzeby, tj. gdy uszczelka jest stwardniała i/lub zaczyna pękać - wymienić na nową. Wymianę uszczelki zaleca się również przy demontażu i ponownym zamontowaniu zabudowy. Oczywiście mówimy tu o sporadycznym ściąganiu zabudowy.

 

Wymianę uszczelki należy zacząć od zdemontowania zabudowy, tj. odpięcie wiązki elektrycznej i odkręceniu klamer. Zabudowę należy położyć dachem do dołu na miękkiej i nierysującej powierzchni. Uszczelka powinna dać się oderwać ręcznie, jeśli nie, należy użyć ostrego narzędzia. Dalej usuwamy pozostałości kleju oraz odtłuszczamy powierzchnię, na którą naklejamy nową mikrogumę. Zakładamy zabudowę na pojazd, pozycjonujemy właściwie, sprawdzamy czy klapa tylna zamyka się i otwiera bez problemu. Jeżeli klapa nie zamyka się właściwie, należy sprawdzić raz jeszcze pozycję całej zabudowy – poprawny montaż został opisany w tym wpisie; zaciskamy klamry montażowe zgodnie z instrukcją, podłączamy gniazdo elektryczne i praca wykonana.

 

 

Do powyższego opisu nie ma dołączonego filmu.